Lärare!?

Idag pratade jag med en väldigt inspirerande lärarstudent. Hon berättade lite om hur utbildningen är strukturerad osv. Just nu känns det som att det skulle vara galet kul att vara lärare på gymnasiet. Frågan är bara hur efterfrågade lärare verkligen är. Har hört att det är så mycket lärare som utbildas just nu...

Den här bilden är tagen av min bror. Vi sitter på, åh gud, nu minns jag inte riktigt, men tror att det heter Lilla Rödluvan, ligger i vart fall i Storlien och har beställt in pommes frites tallrikar. Övervägande delen av de övriga närvarande bjöd också på snygga grimaser, men jag misstänker att jag ite direkt skulle stiga i graderna om jag publicerade dem här :P.. Vill till Storlien och leka i snön! Gå upp tidigt för att koka gröt åt alla, klä på sig sina illaluktande kläder, dvs. underställ och dylikt, "väcka" mamma och pappa i bäddsoffan och klargöra att frukosten är serverad, käka, köpa liftkort och åka bräda. Åka hem till stugan en snabbis och fika varm oboj med vispgrädde. Åka ut i backen igen. Ni vet väl att man aldrig ska åk sista åket, så vi ser till att vi alltid bara åker näst sista åket ;). Sen komma hem, bli blöt om fötterna i hallen av all smält snö, värma sig lite, kanske hjälpa till med maten, såsa, spela lite kort, gå och "bada bastu". Komma hem och vara helt galet utmattad och hungrig så att man vill börja gråta. Saknar allt detta!
     



Visst finns det en seriös läraraspirant någon stans deep inside? :P
Tänker inte skriva "den bjuder jag på" som alla andra! :P

//Sanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0