Vårstädning? :S

Rensa i röran med Feng Shui - En bok jag skull vilja och troligen skulle behöva läsa. Det enda jag kan om Feng Shui, eller det jag tror att jag kan om Feng Shui är att man ska sitta i kraftpositioner i ett rum, dvs. har uppsikt över möjliga ingångar eller något sådant. Det viktiga var egentligen inte själva Feng Shuin, utan röran. 
Mitt rum består av röror på lite olika ställen som jag då och då har tagit itu med utan märkbara resultat. Min väns far baxnar när han passerar förbi mitt rum och poängterar med en lättnadens suck att han slipper se eländet. 
Idag har jag åter igen försökt att plöja mig igenom detta myller av gammla grejjor. Jag har upptäckt att det är både fysiskt och metalt jobbigt att städa. Att sitta och läsa igenom gamla papper på sådant man flitigt antecknat för minst tre år sedan tär faktiskt påkrafterna, men det är inte bara pest, det är faktiskt lite kul ändå.
Jag har på tt sätt varit rädd för att städa mitt rum ordentligt. Där ligger lagrat sådant som jag inte orkat bry mig om, men även ångesten kring vissa av dessa grejjor har trängt sig in i lådor, gossedjur och gamla skolböcker.
Nu är det gjort i alla fall, mycket av det slit som ligger bakom alla miljarder saker på mitt rum har jag kommit sams med istället för att vara rädd för.

Flummigt fumligt inlägg

gODNATT!

/Sanna



 

Kommentarer
Postat av: vickis

Jag som till min förskräckelse trodde att du hade gett upp bloggandet helt. Men så hittade jag in på denna nya blogg, och oj vad glad jag blev :) För visst är det väl du Sanna Bodemyr och ingen annan Sanna som jag nu isåfall sitter och skriver en helt onödig kommentar till? :) Men jag kan inte tänka mig att det skulle va nån annan än du :P Men man kan aldrig vara säker :)

Hoppas du har det superduperbra! KRAM

2008-07-30 @ 23:14:31
URL: http://vickiswallin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0