Dundrat!

Länge har jag hört det talats om detta "Dunder". Jag har viljat åka dit länge, mn inte tillräckligt helhjärtat för att det faktiskt skulle bli av.
Jag hade tänkt överraska alla mer än vad jag gjorde, men jag kunde inte hålla mej riktigt...

Det är underbart att träffa några av de människor man tycker mest om i hela världen, det vet alla. Men i Strömsund har jag upptäckt något nytt. Jag vet hur jag ofta kan säga att jag hatar orten jag kommer ifrån, vilket är en sanning med modifikation. Jag ogillar stämmningen, attityden, vissa människor osv. vilket naturligtvis säger mer om mej än om orten och dess invånare. I Strömsund känner jag inte så! Här känner jag respekt från många av invånarna och jag respekterar dem tillbaka. Jag saknar inte bara guldklimparna utan även det ludd av människor som har omgivit mej under tre år. Undermedvetet saknar jag alla de där som bara har cirkulerat i min närhet, som ett nät av trygghet.
 Strömsund in my heart!

Sanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0